Stappenplan bezichtigingsreis

Stap 1

Vul het contactformulier in en geef aan dat u geïnteresseerd bent in een bezichtigingsreis. Wij zullen vervolgens persoonlijk contact met u opnemen en u een woonwensen formulier toezenden.


stap 2

Na het invullen en terugsturen van het woonwensen formulier, nemen wij weer contact met u op om geheel vrijblijvend een intakegesprek te plannen bij ons op kantoor of indien u dat wenst bij u thuis.


stap 3

Tijdens het intakegesprek worden de wensen, eisen en het budget besproken, waarna wij aan de slag kunnen om een eerste selectie te maken voor mogelijk te bezichtigen woningen. Deze eerste selectie wordt per mail ter controle naar de klant gestuurd, waarna wij op basis van u op- en aanmerkingen de lijst te bezichtigen woningen kunnen bijslijpen en uitbreiden tot een definitieve lijst.


stap 4

Op basis van de definitieve woninglijst gaan we in samenspraak met u het aantal dagen en in welke periode u de bezichtigingen wilt plannen bepalen. Wij zullen u hierin uiteraard adviseren m.b.t. benodigde tijd. 


stap 5

Na ontvangst op de luchthaven en het bespreken van de planning, zullen we afhankelijk van u aankomsttijd direct of bij een late aankomst de volgende dag starten met de bezichtigingen en het verkennen van de omgeving. Als blijkt dat er tijdens de bezichtigingen enkele aanpassingen in de wensen/eisen van de klant noodzakelijk zijn, waardoor ook andere typen woningen bezocht dienen te worden, zal de medewerker van bezichtigingsreizen.nl dit kortsluiten met de partners/makelaars, zodat er extra bezichtigingen ingepland kunnen worden. 


stap 6

Heeft u tijdens de bezichtigingsreis de woning van u dromen gevonden, dan kunnen wij deze voor u laten reserveren, waarna alles volledig juridische onderzocht kan worden door onze vaste Gestor (intermediair op fiscaal en juridisch gebied) . Wij zullen u uiteraard volledig informeren hoe dit traject in zijn werk gaat. Natuurlijk kunt u tijdens de bezichtigingsdagen of op een later tijdstip gewoon nog een keer terugkomen om de woning voor een tweede keer te bezichtigen.


stap 7

Na het reserveren van de woning, wordt er een koopcontract opgesteld. Bij bestaande bouw zit er ongeveer drie weken tussen reservering en opstellen koopcontract. Net als in Nederland wordt er dan 10% procent van de aankoopprijs aanbetaald. Onze vaste Gestor zal alle papieren nogmaals checken en waar nodig aanpassingen laten aanbrengen of mogelijk overige acties in gang zetten.


stap 8

Voordat u naar de notaris gaat zal de woning nog één keer bezocht worden, om te kijken of alles op de juiste wijze overgedragen wordt. Een medewerker van bezichtigingsreizen.nl zal hierbij aanwezig zijn en bij mogelijke vragen en/of problemen u ondersteunen om alles in orde te krijgen.


stap 9

De overdracht vindt over het algemeen plaats binnen 3 maanden bij bestaande bouw. Bij een nieuwbouwproject is dit geheel afhankelijk van de stand van het werk. De koopakte wordt getekend door de verkoper, de koper en de notaris, waarna de koopakte door de notaris ingeschreven wordt in het register. Bij de overdracht zal minimaal een Nederlandse vertaler en indien u dat wenst een medewerker van bezichtigingsreizen.nl aanwezig zijn.


stap 10

Na de overdracht kan het inrichten en/of het geven van een inrichtingsadvies voor de woning ook via onze eigen stylist verzorgt worden. Wij kunnen de meubels vanuit Nederland laten bezorgen naar uw nieuwe woning. Mocht u vragen hebben dan kunt u ook na de aankoop gewoon bij ons terecht.